Vojvođanska štrudla

Volim štrudle s raznim punjenjem ali najviše s makom i orasima. Setih se da sveki ima neki stari kuvar, prilično debeo, pa sam pomislila da nađem recept za štrudlu i ako bude dobra da je podelim sa ostatkom ljubitelja štrudli…

Odmah da kažem da je fil s orasima taman, ne curi kad se štrudla rola, sve stoji kako treba, ali s makom je mekši i… lele, zeznuh se ja tu fino, trebala sam je namazati i rolati u štrudlu odmah na papiru i tepsiji na kojoj će se i peći, nego se ja našla pametna pa to radila na stolu i kad sam je zamotala shvatih kasno da ću se namučiti s prenošenjem iste na tepsiju 😀

Bravo Boki, pravi si genije!

Sto me znojeva oblilo dok sam je stavila na tepsiju, naravno da se sva raširila a mene stisnuo očaj sto je moja lepa štrudla izgubila onaj oblik koji sam ja zamislila da treba da ima  štrudla s makom :D.

Srećom, ukus nije omanuo, te je zapisujem i recept ne menjam, samo ću da vežbam malo tehniku zamotavanja hehehehe

Dok se nisam i ja zamotala, bolje tačne mere pribeležiti…

testo:

250 ml mleka

1/2 kašike šećera

1 kašika brašna

1/2 paketića svežeg kvasca (ili 1 kesica suvog)

2 žumanca

1 kašika šećera

60 g omekšalog maslaca

malo soli

brašno (npr oko 1/2 kg)

fil sa makom:

1 kašika maslaca

350 g mlevenog maka

250 ml mleka

šećera po ukusu + 1 vanilin šećer

fil sa orasima:

250 ml mleka

šećera po ukusu + 1 vanilin šećer

250 g mlevenih orasa

1 kašičica ruma

2 kašike suvih grožđica

i jos treba:

oko 25 g rastopljenog maslaca

1 žumance

prah šećer po ukusu

 

Prvo umesite testo. Naravno, stavite kvasac u toplo mleko, sa 1/2 kašike šećera i kašikom brašna da nadođe. Izmešate žumanca sa kašikom šećera, pa dodate omekšali maslac i fino izmešate, a zatim dodate nadošli kvasac s mlekom, i postepeno dodajete brašno mešajuci varjačom ili rukom. Sa brašnom dodate i malo soli. Zamesite testo koje se neće lepiti za prste a biti srednje meko, znači, ni pemekano, ni pretvrdo…

Ostavite na naraste i pokrijete ga čistom krpom.

Za to vreme primemite filove. Ovde su napisane mere za filove ako pravite kao sto pravim ja, za po jednu štrudlu sa svakim, ako pravite samo s makom ili samo s orasima, mere duplirajte…

Stavite 1/4 l mleka da provri, pošećerite po ukusu i dodate vanilin šećer, zatim mlevene orase i mešate na tihoj vatri minut, dva, tri dok se ne zgusne, a zgusne se brzo… Kad se prohladi dodate rum i grožđice i fil sa orasima je gotov.

Za fil sa makom, prvo stavite u šerpu kašiku maslaca i rastopite je a zatim u istu šerpu dodate mleveni mak i propržite ga na tom maslacu, zatim postepeno dodajte 1/4 l mleka i fil na tihoj vatri ukuvate dok ne bude željene gustine… Moj je bio malo ređi, trebala sam ga ukuvati bar još pet minuta ili u startu smanjiti količinu mleka na recimo 200 ml… I ovaj fil pošećerite po ukusu i dodate vanilin šećer.

Ja sam oba fila pošećerila sa po 3 kašike šećera, plus u svaki stavila vanilin šećer, da znate, čisto radi vaše orijentacije…

Testo se za to vreme verovatno nadiglo (ja sam stigla i da usisam stan : D ). Podelite ga na dva dela, malo premesite, pa svaki razvučete u pravougaonik, premažete rastopljenim maslacom i namažete filom, tako da ostavite jedan deo testa nenamazan, onaj krajnji, videćete na mojim fotkama.

Štrudle uvijete i stavite na tepsiju, ja bih dodala i to da je  meni bolje testo filovati na samoj tepsiji i tu uviti , ako postoji mogućnost, jer je štrudla s makom izdašna i puna fila, mekana, pa da se ne namučite kao ja s prenošenjem iste na tepsiju.

Ostavite ih oko 30 minuta da narastu, taman dok vam se rerna zagreje, premažete ih posle toga žumancem i pečete ih dok ne dobiju lepu boju.Vreme pečenja i temperatura u knjizi nisu navedene, te sam ja moju rernu zagrejala na 200 a posle smanjila na 180 stepeni…

Ostavite ih da se ohlade, secite i po želji pospite prah šećerom. Prijatno! 🙂

 

 

 

Leave a Reply

