Vlaški pileći paprikaš

Recept izbunaren pre par godina, iz čiste znatiželje proban i booom, ljubav na prvi zalogaj.

Odmah uvršteno u ručkove.

Volim ovakva jela, prava, zasitna, domaća, na kašiku.

Volim ja i ona druga, da se ne lažemo, sve zavisi od trenutnog stanja mog raspoloženja, ali sam nekako ranije više volela neke moderne papazjanije, eksperimentisala, a onda nekako sasvim polako se vratila, ajd’ da kažem, domaćem.

Sad mi pade na pamet ona ”i pihtije idu s godinama”, hehehehehe.

No, da se vratim ja paprikašu dok nisam zaboravila gde sam pošla, što mi se poslednjih dana sve češće dešava…

Uglavnom, recept me je privukao jer je vlaški, rekoh, aj da vidim i to čudo, ne idu nikakvi egzotični sastojci tih krajeva, nikakva krila slepih miševa, žablji jezici, kandza orla, dlaka divlje mačke… Pih, a baš sam se ponadala…

Na vašu sreću, treba vam samo ovo:

oko 1 kg pilećeg mesa s kostima

1 glavica luka

2-3 čena belog luka

2-3 paradajza

2 paprike babure

1 šargarepa

kiselo mleko, kašika brašna

so, biber, aleva paprika, peršun na kraju kuvanja

Prvo operete i očistite povrće, pripremite meso.

Naseckate luk i crni i beli i kratko ga propržite na masti ili ulju (ja preferiram mast)

005

Zatim dodate meso (ponekad stavim kombinaciju bataka i krilaca, ovaj put tri bataka sa karabatacima). Kratko propržite i začinite po ukusu (so, biber, kašičica aleve… možete paprike i malko više)

007 009

… Kažem aleva ali zapravo ne koristim je, koristim domaću mlevenu papriku koju mi muž nabavlja od svojih prijatelja. Neuporedivo je bolja ukusom a boja joj je fenomenalna. Obavezno nabavite, za riblju čorbu je tek dušu dala…

Opet sam odlutala 😀

Propržite meso sa začinima kratko, a zatim dodajte iseckano povrće: paradajz, papriku, šargarepu…

014

Slobodno seckajte u stilu Dzejmi Olivera, nije bitno da budu isti parčići, niti njihova veličina…

011

Sve promešajte, poklopite i ostavite na srednjoj vatri da se ukrčka…

016

Nije potrebno nikakvo dodavanje vode. Povrće i meso će pustiti svoje sokove. Trebace jedno 40-ak minuta do sat vremena da se sve lepo skuva. Promešajte povremeno…

020

Na kraju pomešate pola čaše ili celu čašu kiselog mleka sa kašikom brašna i 1 dcl vode, ulijete u paprikaš, pustite da se ukrčka jos minut-dva-tri, pospete iscekanim svežim peršunom i ručak je gotov 🙂

023

PS.

Ko želi gušći paprikaš nek stavi 2 paradajza i pola čaše kiselog mleka… Kod nas je na ceni čorbica, tako da krknem unutra 3 paradajza i celo kiselo mleko 🙂

Prijatno!

029 035 036 040

2 thoughts on “Vlaški pileći paprikaš

Leave a Reply

