Domaći banini

Mislim da ćemo se složiti, svi volimo recepte ‘na šolju’. A šolja, kakvu volite, moja je ova:

IMG_20150610_143520

Vagu sam tek nedavno nabavila i to zbog kuvanja sapuna 🙂 Zato volim sve recepte ovog tipa.

Htedoh praviti banini pre neki dan ali džabe, klinci pokupili virus pa po ceo dan oko njih, luksuz je bio i promoliti nos malo napolje .

Juče su se kockice nekako složile u korist baninija, pa sam uspela malo i da podignem temperaturu u kuhinji ;))))

Brzo se naprave, nije neka nauka, najveći je štos da budete pažljivi dok ih pečete, da budu bledi i mekani dok su vrući jer će tako biti taman kad se ohlade, prhki koliko treba.

IMG_20150610_152454

Ovo su mere sastojaka od kojih umesite testo:

2 jajeta

2 šolje šećera

2 šolje ulja

5 šolji brašna

1 prašak za pecivo

1 vanil šećer

Naravno brašna jos dodati po potrebi dok ne umesite testo sa kojim možete fino raditi.

Umešeno testo razviti oklagijom na prst debljine, ja sam ih malo tanje od toga, i vaditi manjom čašom. Koristila sam jednu veću rakijsku čašu, malo većeg promera od klasičnih. Vodite računa da će testo u oku pečenja da naraste i malo se raširi, da ne vadite banini nekom velikom čašom, jer ćete dobiti banini velicine tacnice za kafu 😀 hehe, mada i to primamljivo deluje, moram priznati…

Mali savet, na testo stavite list pek papira pa preko njega rastanjite testo oklagijom, za čas se rastanji a ne lepi se ništa ua oklagiju.

IMG_20150610_150514

Stavite ih odma u tepsiju na pek papir i prstima napravite udubljenje, i tu stavite džem po želji, moze i pekmez. Pecite ih 10 minuta na 200 stepeni, treba da ostanu bledi. Vreme slobodno prilagodite rerni, minut gore – dole, ali nek ostanu bledji.

IMG_20150610_145751 IMG_20150610_150005

Prva tura mi je bas takva, kakva treba da bude, da ne kažem idealna, punjena maminim džemom od jagoda.

IMG_20150610_152429

Nemojte se zavarati, delovaće vam bledo i premekano dok ih vadite iz rerne, ali tako treba da bude ako hoćete pravi ukus banina, da se tope u ustima.

Drugu turu sam punila mojim pekmezom od trešanja i pekla samo minut duže (nije bilo namerno), i već su bili nijansu tamniji a posle hladjenja i malo čvršći od prethodnih, srećom ostadoše prhki…

IMG_20150610_153517

Ipak preferiram ove blede skroz 🙂 Vi kako hoćete.

Tople pospite po želji prah šećerom koji ste pomesali sa vanilin šećerom u prahu.

Od ove mere ja sam dobila 47 komada.

Veoma su ukusni, jednostavni, dekorativni, zgodni za grickanje i kao posluženje uz kafu, sok, za iznenadne goste, drage ljude ili samo za vas…

Eksperimentišite sa ukusima i napravite vašu kombinaciju, meni trenutno omiljena je sa mirisnim džemom od jagoda.

Jedva cekam meni omiljeni pekmez od kajsija i nove baninije 🙂

Odoh sada da pogrickam jedan (tačnije treći) uz kafu i uživam u par minuta mira.

IMG_20150610_154136

4 thoughts on “Domaći banini

  1. Jel ti ozbiljno misliš ono “svi volimo recepte na šolju”???
    Meni mrak padne na oči kad se u receptu spominje: šolja za bijelu kavu, šolja za crnu kavu, šolja za čaj, (naravno, svaka je druge veličine) pa onda čaša od jogurta, pa “mala čašica” (za to zapravo nisam do dana današnjeg saznala što je), a tek žlice, ovakve onakve … ajme užasa!
    Ta sva moja iskustva s čitanjem i pripremom recepata u kojima se koriste šolje/čaše/žlice dovele su do toga da takve recepte više ni ne čitam, a kamoli pripremam.
    Zar zaista ima ljudi kojima je lakše(????????) mjeriti s tim silnim različitim veličinama šolja, čaša, žlica????
    Ako se sastojci ne mjere vagom, ja recept ni ne gledam.

    Like

Leave a Reply

