Domaći sok

Ovaj recept je baza, sok na ovaj način možete praviti od bilo kog voća.

Nije sirup, ne razblažuje se, Samo sipate i uživate u domaćem soku 🙂

Ovo su mere:

na 1 kg voća idu 3 litre vode, 300 grama šećera, 1 limuntus…

Naravno, mere povećavate ili smanjujete proporcionalno, u zavisnosti od koje količine voća pravite sok..

A kako ga napraviti?

Veoma lako i brzo, verujte…

Pošto je recept stariji, to se nekad ovako radilo, a može i sada ko želi, voće samleti dva puta, npr na mašinu za mlevenje paradajza, pa kada voda zavri, dodamo to naše samleveno voće i šećer. Kuva se desetak minuta, skidate povremeno onu penu sa soka, a onda se doda limuntus, kuva se još minut, dva i sok je gotov…

Ako je voće tvrđe, npr dunje ili jabuke, ili pravimo sok od kombinacije voća i povrća (šargarepa, jabuka, kajsija, npr…) , moramo ga prvo skuvati, pa tek onda samleti, i praviti sok kako je gore opisano.

Ja sam postupak pripreme voća skratila, pošto sam ovaj put pravila sok od jagoda, ja sam njih direkt stavila u kipuću vodu, naravno pre toga oprala, očistila i sve po redu… A onda uzela štapni i usitnila za čas… I posle desetak minuta, pre dodavanja limuntusa još jednom prošla štapnim kroz sok čisto da budem sigurna da nema neki komad…

Vruć sok sipate u vruće flaše, koje ste oprane i suve stavili pre toga u rernu na 100 stepeni da se sterilisu dok vi kuvate sok. Kad napunite flašu stavite preko grlića parče celofana, i zatvorite dobro sa čepom (i čepove ste sterilisali isto kao i flaše).

002

Stavite flaše negde sa strane, u kutiju ili korpu neku, i dobro ih utoplite sa nekim ćebetom npr ili jorgančetom. Ja sam moje pokrila sa starim debelim duksom, onako fino ih ušuškala sa svih strana. I ostavite sok do sutra da se ohladi tako.

Posle ne moram ni da napominjem šta se radi, otvarate flašu po flašu i sve popijete a onda brzo pravite novi :)))))

E, samo moram da se izvinim zbog manjka fotkica pripreme, malecka mi se motala oko nogu, tako da za fotkanje nije bilo vremena, ali se nadam da sam dovoljno jasno objasnila sve. Zaista se brzo pravi, najviše vremena se potroši na samo čišćenje voća, posle sve ide brzinski.

Napravite sebi i dragim ljudima ovaj osvežavajući sok, ja ću sigurno probati i sa voćem koje tek dolazi.

Ziveli! 🙂

022

3 thoughts on “Domaći sok

Leave a Reply

