Letnja Šeherezada

Ima po netu dosta recepata za tortu Šeherezada (mada ovo meni nije torta već kolač, kao i sve te lenje verzije),  tu se ređa red turskog keksa, pa red skuvanog pudinga od karamele u koji ste kasnije dodali umućen margarin sa šecerom u prahu, pa slag i ponavlja se postupak još tri puta…

Ovo je mali osvrt, za one koje zanima donekle kako ide original, a meni je poslužio fino kao baza za ideju…

Možda sinoć ništa ne bih ni pravila da nisam juče videla na pijaci ovaj turski keks, liči na petit ber, ali ima u sredini sloj s kakaom. A naravno tu su bile i jagode…

Pade mi na um da napravim voćnu Šeherezadu, laganiju verziju, taman za ove dane koji slede, a nude nam svaki dan neko lepo, sveže voće. A i da se potroši keks…

Za kolač nam treba :

oko 350 g turskog keksa (jedno celo pakovanje sam potrošila, i načela drugo)

400-500 g jagoda ili nekog drugog voća po izboru ( ja sam imala nekih 450 g očišćenih jagoda)

10 kašika šećera

750 ml mleka

3 pudinga po želji (ja sam koristila puding od jagode, a možete i vanilu, čokoladu, itd…)

100 g maslaca

3 kašike šećera u prahu

300 g šlaga

600 ml kisele vode

Jagode sam oprala i očistila, isekla  na polovine i četvrtine , posula kristal šećerom i stavila da se kuvaju, ukuvala ih 15-ak minuta, taman se i tečnost malo redukovala i pred kraj kuvanja sam prosla  stapnim mikserom kroz njih, čisto da ne bude komada u filu kasnije i pustila koji minut da vri.

003 004

Smanjila ‘vatru’ pa dodala pola litre mleka u šerpu a u ostatak mleka (250 ml) razmutila 3 pudinga i kada je ono proključalo ubacila i to šerpu i ukuvala fil… Mali savet, koristite kvalitetnije pudinge, ja ne znam da li umišljam ali mi se def C puding  oseti onako malo na veštačko, dok su mi Dr. Oetker savršeni.

Stavite preko fila celofan, dok se hladi da se ne uhvati ona korica preko njega, to niko ne voli 🙂 A u prohladjen fil dodajte maslac, koji ste prethodno izradili sa šećerom u prahu, i ostavite da se skroz ohladi.

011

Za to vreme umutite šlag, na kesici piše da se 100 g šlaga muti sa 250 ml mleka ili kisele vode, ja sam stavljala oko 200 ml na 100 g, jer sam htela da mi šlag bude baš čvrst.

Sledeći put možda probam sa slatkom pavlakom umesto šlaga, jer je inače više volim, i vlažnjikavija je od šlaga.

A onda meni najmanje zabavan deo, filovanje 🙂

014 015

Na tacnu sam stavila turski keks, poređala ga 3*7 keksa, pa namazala s četvrtinom voćnog fila a preko njega premazala šlagom i to ponovila još tri puta, I na kraju samo prešla  ceo kolač šlagom i okolo…

016

Obratiti pažnju kada kupujete ovaj keks, na pijaci ili u prodavnici, da nije izlomljen, veoma se lako lomi, pa da vam se ne desi da imate u kutiji pola keksa u formi mrvica.

Napraviti ga dan ranije i sutra je kolač spreman.

018 019

Presek mu je odlican, sve se super stegne, uredno izgleda na tanjiru., kolač sam po sebi nije ništa revolucionarno, niti da se padne na teme, ali je sasvim ok.

Uh, ala sam stoga 🙂 No, bez šale, previše je instant da bih mu dala 5-icu, ali je u redu ponekad odmoriti i napraviti nešto keksasto i pudingasto.

Kolač je u svakom slučaju ukusan, zahvalan za kombinovanje i eksperimentisanje sa voćem i ukusima, a može i bez voća.

Razmišljam već o nekoj čokoladnoj Šeherezadi, ne može da ne valja hehe 🙂

Javljam vam se svakako kako budem šta isprobavala, sa utiscima 😉

Secite, služite, jedite 🙂 Prijatno!

023

4 thoughts on “Letnja Šeherezada

  1. Nedavno sam prvi put čula za turski keks, i to kad je neka žena trazila u lokalnoj radnji taj keks, nije ga bilo na kraju. Jel to neki poseban? Ili može i petit beurre keks? Liči mi na njega. Ako ne, gde se kupuje?

    Liked by 1 person

  2. sad kada sam napokon sama, secnula sam sebi parce, i mogu reci da sam jutros bila strog kriticar 😉 kolac je odlican, super me je osvezio i sto mi se svidja, nije secerna bomba, bice repete 😉

    Like

Leave a Reply

