Mekane kiflice

Ove kiflice sam do sada pravila od pola mere, za čas se umese, za čas se pojedu i ne bude ih previše…

Posto sutra ‘palim’ s decom kod moje mame na par dana a kocka kvasca stoji u frižideru, jutros zasučem rukave i spremim se da umesim kiflice… Punu meru… Da ne propadne 20 dindži kvasca 😀

Sve je krenulo super, raspoložena ja,. raspoložena deca, bacila se na testo sva happy, mali mi pomagao, mesio i on,  a onda… E onda su došli pundravci, posle prvog pleha deca odlučila da je dosta, a ja krenula kao hobotnica, mesi, nadevaj, rolaj kiflice, animiraj bebu, pevaj, ludiraj se i skači da se smeju, napravi predah, uzmi sina, vrti se, vrti se mama, kao čigra!

Ček, dve sekunde, samo da izvadim kiflice i stavim nove… Opet dreka! Postaje ozbiljno, deca se ne šale, briga njih za moje sirote kiflice…

Brzo puštam s YouTuba Bruno Marsa, neku novu stvar, (na koju moj muž samo prevrne očima, u fazonu kvarimdecutomkomercijalom), ovih dana cim je čuju ukopaju se se u mestu, zaborave da dišu…

Ha, moj drug Bruno, kako ga se nisam ranije setila, opušteno sam mogla tri duple mere da umesim i ispečem…

Strpali smo brzinski par toplih kiflica u usta i proždrnuli ih, pa brzo napolje, na vazduh, poneli smo ih i na igralište, vole deca kiflice, a tek slatke s nutelom i dzemom od sljiva, ih… A i simpatični su kako ih stidljivo grickaju, pomisli čovek nikad ih pojesti neće, sve dok ne dođu do fila, onda uguraju pola kiflice u usta 🙂

No da ostavim ja vama receptić za njih, pa da se i vi sladite, ili slanite, po želji vam… Stvarno su lepe, i dugo budu meke i fine (mislim dugo, hehe, sutra ni ne dočekaju), možete ih bukvalno puniti čime god poželite, slatkim ili slanim punjenjem, možete slatke posipati i prah secerom posle pečenja, ili slane posipati pre pečenja susamom, kimom ili drugim zrnevljem…

Recept je od SaDaKa za Coolinarike (http://www.coolinarika.com/recept/mekane-kiflice/) pa ako nešto nije jasno uvek možete tamo da gvirnete u komentare ili da vidite kako su ih drugi sve pravili…

Za punu meru vam treba:

3-4 dl mleka (ja stavim 4 dl, a 3 dl ona savetuje za početnike koji nemaju iskustva s testom)

1 kocka svežeg kvasca (40g)

1 kašičica šećera

2 dl vode

1 dl jogurta

2 dl ulja

1 kašičica soli

1 kesica praška za pecivo

1kg brašna

# za premazivanje kiflica pre pečenja vam treba jedno umućeno jaje

# punite po želji, slatkim nadevom (nutela, džem, orasi) ili slanim nadevom (sir, sunka, kecap…)

001

Testo umesite klasično, u deo toplog mleka umešate kašičicu šećera i izmrvite kocku kvasca, i ostavite nekoliko minuta da nadođe… U jednoj vanglici pomešajte suve sastojke (brašno, prašak za pecivo, so) pa dodajte ostale mokre sastojke (ja stavim toplu vodu i toplo mleko, tj da budem preciznija mlako)… Umesite testo, ali da bude mekano, glatko,  dodajte brašna po potrebi dok ne bude dovoljno meko a opet prestane da se lepi, čisto da se može raditi sa njim… Što ga mekše umesite i kiflice će vam biti lepše. Umešeno testo ostavite u vanglici i pokrijte ga čistom, suvom krpom i ostavite na toplom pola sata da nadođe (ja obično stavim vanglicu na šporet pa dok se greje rerna, odaje toplotu, pa mi i testo lepše i brže naraste).

004005

Posle toga, testo istresete na radnu površinu i izdelite na 8 jufki, malo ih premesite u ruci, čisto da napravite pravilne jufkice-loptice testa, a zatim svaku jufku rastanjite oklagijom, isečete na 8 trouglića, stavite nadev po zellji, preklopite malo testa preko nadeva i napravite ko jastučić, ušuškate ga da ne iscuri tako sto blago potisnete prstima oko nadeva, a zatim zarolate kiflice.

006009

Vidite na mojim fotkama, pravila sam po dva zareza pri vrhu trouglica, da budu malo dekorativnije kada se zarolaju, ali nije nužno to raditi. nema veze ni ako su vam kiflice sve razlicite, kada ih stavite da se peku one će lepo da narastu i ti, da ih nazovem, nedostaci se neće ni primetiti… Ja ih rolam kao petogodišnjak, svaka mi je različita… 😉

011012013

Stavite kiflice u tepsiju (stavim prvo pek papir na nju), možete ih ostaviti prave ili malo saviti krajeve ka unutra da budu kao polumeseci, premažite ih umućenim jajetom i stavite da se peku u rernu koju ste pre toga zagrejali na 200 stepeni, dok ne dobiju željenu boju, na vama je, kako volite, bleđe ili rešije ili neka zlatna sredina 😉

017

Ja sam ove naše pola punila nutelom, a pola domaćim pekmezom od šljiva, onako po kšiičicu unutra…

Ko proba nek javi utiske 🙂

I mali podsetnik za mene: Lasto, pravi pola mere dok deca ne porastu dovoljno da sama sebe zabavljaju… Ili sama umese kiflice ;)))

Prijatno!

019

4 thoughts on “Mekane kiflice

Leave a Reply

